contactloos betalen met bancontact payconiq company
Bancontact Payconiq Company, gestart met een team van 3 en nu gegroeid tot 50 deskundige individuen, biedt veilige en op maat gemaakte betaaloplossingen voor elke handelaar via Payconiq en Bancontact. De missie is het voortdurend ontwikkelen van elektronische betaaloplossingen en ze zo "onzichtbaar" mogelijk te maken binnen een solide Belgische basis, essentieel voor de lokale economie.
De Payconiq by Bancontact app maakt veilig betalen onderweg mogelijk, van fysieke winkels tot online webshops, restaurants, sportclubbars, dokters, festivals, en meer. De app is toegankelijk voor alle Belgen op iOS- en Android-smartphones, beschikbaar voor klanten van 20 banken. In 2023 werden 368 miljoen mobiele betalingen gedaan met de app of geïntegreerde bank-apps.
De Bancontact-kaart blijft de referentie voor elektronische kaartbetalingen, met 66% contactloze betalingen in winkels. In 2023 waren er meer dan 2,4 miljard betalingen met de Bancontact-kaart en de Payconiq by Bancontact-app, ondersteund door een team van experts dat contactloze betalingen mogelijk maakt met het gemak van een QR-code.
"Terwijl wij ons richten op onze kernactiviteiten, levert CloudCom een veilige, schaalbare en betrouwbare IT-omgeving voor bedrijven."
Jérôme deliège
CTO, Bancontact payconiq company
noden en uitdagingen
De focus van het bedrijf ligt op onze kernactiviteit: klanten een eenvoudig digitaal betaalplatform bieden. We hebben geen interne IT-technici die zich kunnen concentreren op het beheer en de beveiliging van onze digitale omgeving. Dit bracht Bancontact Payconiq Company ertoe om op zoek te gaan naar een IT-partner die ons de nodige beveiliging kon garanderen voor onze Corporate IT-omgeving.
aanpak
en oplossing
CloudCom bood ons een flexibel, schaalbaar model dat met ons bedrijf kon meegroeien, zorgde voor een veilige digitale werkomgeving, handhaafde consistente prijzen ondanks de groei van ons bedrijf en toonde een indrukwekkende snelheid en vlotheid tijdens de onboarding. Ze hadden duidelijk de nodige voorbereidingen getroffen om het onboardingproces van de werknemers te vereenvoudigen en door de jaren heen hebben ze consequent bewezen dat ze de groei van Bancontact Payconiq Company konden ondersteunen.
resultaten
en voordelen
-
verbeterde schaalbaarheid van de IT-infrastructuur
-
een robuuste beveiliging
-
naleving van regelgeving
-
verhoogde flexibiliteit in onze operaties
-
optimalisatie van kostenbeheer
-
direct contact met de nodige personen
-
garantie van een betrouwbare en altijd beschikbare dienstverlening