top of page

Gestart met een team van 3 en nu gegroeid tot 50 deskundige individuen, Bancontact Payconiq is iets wat elke Belg ongetwijfeld is tegengekomen. Het vormt de drijvende kracht achter talloze banken en maakt het mogelijk om moeiteloos contactloze betalingen uit te voeren met het gebruiksgemak van een QR-code.

 

Bancontact Payconiq is een financieel platform dat in België wordt gebruikt voor elektronische betalingen. Het combineert Bancontact, een populaire betaalmethode, met Payconiq, een app voor mobiele betalingen. Hierdoor kunnen gebruikers gemakkelijk en veilig betalingen uitvoeren, zowel online als in fysieke winkels, met behulp van hun smartphone of andere elektronische apparaten. 

karel en jerome.jpg

Bancontact
Payconiq Company

"Terwijl wij ons richten op onze kernactiviteiten, levert CloudCom een veilige, schaalbare en betrouwbare IT-omgeving."

Jérôme deliège
CTO, Bancontact payconiq company

gang bpc.jpg

noden en uitdagingen

Wij beschikten niet over eigen IT-technici die zich konden concentreren op het waarborgen van een veilige en operationele digitale omgeving. Ons streven was gericht op onze kernactiviteit: klanten voorzien van een eenvoudig digitaal betaalplatform. Daarmee begon onze zoektocht naar een IT-partner die ons de benodigde veiligheid kon garanderen, aangezien een platform zoals Bancontact Payconiq nu eenmaal uiterst veilig hoort te zijn.

aanpak

en oplossing

CloudCom bood ons een flexibel, schaalbaar model dat met ons bedrijf kon meegroeien, voorzag in een veilige digitale werkomgeving, hanteerde consistente prijzen ondanks onze bedrijfsgroei en toonde tijdens de onboarding een indrukwekkende snelheid en soepelheid. Ze hadden duidelijk de nodige voorbereidingen getroffen om de onboarding eenvoudig te maken, en over de jaren heen bleven ze effectief bewijzen dat ze de groei van Bancontact Payconiq Company konden ondersteunen.

resultaten 

en voordelen

  • verbeterde schaalbaarheid van de IT-infrastructuur

  • een robuuste beveiliging

  • naleving van regelgeving

  • verhoogde flexibiliteit in onze operaties 

  • optimalisatie van kostenbeheer

  • direct contact met de nodige personen

  • garantie van een betrouwbare en altijd beschikbare dienstverlening

bottom of page