Interview met Marieke Tavernier: Thuiswerken in tijden van Corona

De laatste paar maanden worden sterk gekenmerkt door telewerken. Door de Coronacrisis is het thuiswerken dé nieuwe norm geworden voor bedrijven waar mogelijk en dit is natuurlijk niet anders bij onze klanten. Het thuiswerken voor hen wordt grotendeels vergemakkelijkt omdat ze met een volledige cloudoplossing werken van CloudCom. Iedere CloudCom gebruiker heeft toegang tot zijn of haar cloudomgeving waarop ze hun bestanden en applicaties kunnen raadplegen.


Om een ervaring te delen over het thuiswerken met CloudCom in tijden van Corona hebben we Marieke Tavernier van het bedrijf Houthandel Tavernier in Jabbeke geïnterviewd. Dit was ons gesprek met haar:


Marieke: Vanaf maart vorig jaar ben ik beginnen thuiswerken. Omdat ook de scholen op dat moment gesloten werden moest er een goed evenwicht gevonden worden tussen het werk en mijn gezin. Omdat de kindjes ook thuis waren heb ik heel veel in het weekend gewerkt. Het feit dat alles in de cloud zit bij CloudCom is een voordeel. Je kan gemakkelijk in het weekend of bijvoorbeeld ’s avonds als de kindjes in bed zitten nog wat werken en je bent niet afhankelijk van de uren waarop de firma open is. Op deze manier kon ik veel flexibeler werken en zo gemakkelijker het zorgen voor de kinderen combineren met het werken.

Lara: Toen je van thuis moest werken, had je dan nog iets extra nodig om aan het werk te kunnen gaan? (Computer gerelateerd materiaal) 
Marieke: Ik had net voor de lockdown bij jullie een nieuwe laptop, docking station, toetsenbord en extra scherm aangekocht om wat gemakkelijker thuis te kunnen werken. In dat opzicht was ik eigenlijk onbewust goed uitgerust voordat ik ben beginnen thuiswerken. Een printer had ik nog niet en was wel nodig om gemakkelijk te kunnen werken. Gelukkig ben ik redelijk snel een oude printer kunnen komen halen van de Houthandel die niet meer in gebruik was. Op die manier kon ik mij behelpen in de mate van het mogelijke. 

Lara: Kan jij vanop gelijk welke PC aan de slag? 
Marieke: Doordat wij gelukkig al lang met CloudCom werken kon ik perfect van thuis uit werken. Bij de aankoop van mijn laptop heeft Jeroen ook meteen alles in orde gebracht zodat ik vlot kon starten. Ik kon meteen aan de slag. 

Lara: Hoe gemakkelijk is het om met CloudCom thuis te werken op een schaal van 1 tot 10? (Met 1 als helemaal niet gemakkelijk en 10 als super gemakkelijk) 
Marieke: 10, ik kan me op dit moment geen betere manier bedenken om te kunnen werken. 

Lara: Als je het thuiswerken vergelijkt met het werken op kantoor, wat zijn de voornaamste verschillen? 
Marieke: Je kan wat rustiger werken. Als je op het kantoor werkt word je regelmatiger onderbroken door collega’s, klanten of telefoons. Eenmaal thuis werd ik door mijn situatie wel onderbroken door mijn kinderen natuurlijk. Moesten zij op dat moment bijvoorbeeld op school gezeten hebben zou ik met minder onderbrekingen gewerkt kunnen hebben. 
Thuis had ik ook enkel mijn gsm bij waarop ik bereikbaar was. In vergelijking met het persoonlijk komen vragen op het kantoor bellen collega’s je niet zo snel op voor kleine dingen als je er niet bent.

Lara: Als je een probleem hebt met je computer bel je naar de CloudCom helpdesk. Kan je vertellen over jouw ervaring daarmee? 
Marieke: Je weet dat ik lovend ben over de helpdesk van CloudCom. Ik vind dit één van jullie grootste voordelen. Als je een IT-probleem hebt wil je onmiddellijk geholpen worden en met jullie helpdesk is dit ook zo. Echt een topservice die ik alleen maar toejuich! Robin heeft bijvoorbeeld in een mum van tijd mijn printer aangesloten vanop afstand, hoe gemakkelijk is dat! :-)
 
Lara: Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden ben jij over de CloudCom helpdesk in deze Coronaperiode? (Met 1 als zeer ontevreden en 10 als zeer tevreden) 
Marieke: Een 10 :-)
 
Lara: Als laatste vraag, hoe denk jij dat het thuiswerken zal evolueren? Zal dit volgens jou na de Coronacrisis sterk verminderen of zal thuiswerken een aanhoudende trend blijven? 
Marieke: Ik denk dat er meer zal worden thuisgewerkt. Ik merk dit nu al bij ons intern. In principe hebben wij niet echt een bedrijf waar je gemakkelijk kan thuiswerken omdat je beschikbaar moet zijn voor de klanten, maar één van onze medewerkers werkt nu af en toe van thuis (wat vroeger nooit het geval was) om de facturatie te doen. Dit omdat ze thuis minder gestoord kan werken en het sneller vooruit gaat. In dat opzicht is het bij veel bedrijven een stuk van het normale aan het worden. 

Lara: Dankjewel, Marieke!

Thuiswerken zou een fluitje van een cent moeten zijn. Dat is heel realistisch wanneer je met een cloudoplossing werkt omdat je steeds je bestanden en applicaties kan raadplegen, op gelijk welke computer. Is het thuiswerken voor jou even gemakkelijk als voor Marieke? Vergelijk jouw antwoorden en neem alvast een kijkje naar onze cloudoplossingen om meer te weten.


CONTACTEER ADMINISTRATIE
CONTACTEER
SUPPORT
Sitemap
Yubico-Logo-Small.png
YubiKey-5-NFC.png

OFFICIEEL YUBICO RESELLER

Bedrijf

 ©  CloudCom BV         |          Zuidleiestraat 12 - 0b   9880 Aalter          |          BE0883620708    

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon