Interview met Kurt Everaerd: Thuiswerken in tijden van Corona

2020 is het jaar dat sterk gekenmerkt wordt door telewerken. Door de Coronacrisis is het thuiswerken dé nieuwe norm geworden voor bedrijven waar mogelijk en dit was natuurlijk niet anders bij onze klanten. Het thuiswerken voor hen werd grotendeels vergemakkelijkt omdat ze met een volledige cloudoplossing werken van CloudCom. Iedere CloudCom gebruiker heeft toegang tot zijn of haar cloudomgeving waarop ze hun bestanden en applicaties kunnen raadplegen.


Om een ervaring te delen over het thuiswerken met CloudCom in tijden van Corona hebben we Kurt Everaerd (links op de foto) geïnterviewd. Hij werkt als Techniek Verantwoordelijke bij het bedrijf Optimal Parking Control. Dit was ons gesprek met hem:



Kurt: Sinds de Coronacrisis wordt thuiswerken bij ons meer toegepast, dat klopt. We hebben bij OPC (Optimal Parking Control) verschillende parkings verspreid over Vlaanderen en gezien mijn functie werk ik niet altijd van thuis maar ga ik ook op verplaatsing naar de parkings en parkingshops. 

Lara van CloudCom: Op de dagen dat je wel van thuis werkt, heb je dan nog iets extra nodig om aan de slag te kunnen gaan? (Computer gerelateerd materiaal). 

Kurt: Ik kan niet direct denken aan iets dat ik zelf nog nodig had. Als ik denk aan mijn kinderen zou een extra laptop voor hen wel nuttig zijn.

Lara: Ben jij gebonden aan je computer of kan je vanop gelijk welke PC aan de slag? 

Kurt: Ik ben niet gebonden aan een computer. 

Lara: Hoe gemakkelijk is het om met CloudCom thuis te werken op een schaal van 1 tot 10? (Met 1 als helemaal niet gemakkelijk en 10 als super gemakkelijk). 

Kurt: 10

Lara: Als je het thuiswerken vergelijkt met het werken op kantoor, wat zijn de voornaamste verschillen?

Kurt: Ik zou zeggen dat de grootste verschillen niet echt computer gerelateerd zijn maar eerder dat er minder verplaatsingen gebeuren met de wagen en dat er toch ook minder communicatie is met collega’s. Persoonlijk verkies ik het werken op kantoor, ik werk daar liever.

Lara: Als je een probleem hebt met je computer bel je naar de CloudCom helpdesk. Kan je vertellen over jouw ervaring daarmee?  

Kurt: Ik heb daar een positieve ervaring mee. Meestal wordt alles snel aangepakt. 

Lara: Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden ben jij over de CloudCom helpdesk in deze Coronaperiode? (Met 1 als zeer ontevreden en 10 als zeer tevreden) 

Kurt: 9

Lara: Als laatste vraag, hoe denk jij dat het thuiswerken zal evolueren? Zal dit volgens jou na de Coronacrisis sterk verminderen of zal thuiswerken een aanhoudende trend blijven?  

Kurt: Ik denk dat thuiswerken sterk zal verminderen maar dat we de manier van digitaal communiceren die we nu hebben verder zullen blijven gebruiken.

Lara: Dankjewel, Kurt!

Thuiswerken zou een fluitje van een cent moeten zijn. Dat is heel realistisch wanneer je met een cloudoplossing werkt omdat je steeds je bestanden en applicaties kan raadplegen, op gelijk welke computer. Is het thuiswerken voor jou even gemakkelijk als voor Kurt? Vergelijk jouw antwoorden en neem alvast een kijkje naar onze cloudoplossingen om meer te weten.

CONTACTEER ADMINISTRATIE
CONTACTEER
SUPPORT
Sitemap
Yubico-Logo-Small.png
YubiKey-5-NFC.png

OFFICIEEL YUBICO RESELLER

Bedrijf

 ©  CloudCom BV         |          Zuidleiestraat 12 - 0b   9880 Aalter          |          BE0883620708    

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon