Een dag in het leven van een CloudCom System Engineer

Voor een CloudCom System Engineer is iedere dag gevuld met variërende activiteiten. Geen dag is hetzelfde wat voor een boeiende en uitdagende job zorgt. De CloudCom helpdesk bestaat uit onze verschillende System Engineers die volledig afgestemd zijn op elkaar en door hun uitstekende teamwork voor een geslaagde werking zorgen.


We hebben Jani gevolgd voor één dag om een beeld te geven van hoe een dag er uit ziet voor een System Engineer bij CloudCom:


Met een goede tas koffie in de hand begint de dag voor Jani om 8u30 op het CloudCom kantoor. De woorden ‘half-wakker’ en ‘ochtendhumeur’ staan niet in zijn woordenboek – integendeel, Jani is gekend op het kantoor als de meest energieke medewerker. ’s Ochtends installeert hij zich aan zijn bureau klaar om de dag tegemoet te gaan.

Activiteit 1: Het controleren van de back-ups. First things first, de systemen die continue lopen moeten nagekeken worden op hun werking. Eén onderdeel hiervan is het controleren dat de back-ups gebeurd zijn. De status hiervan rapporteert Jani aan het hoofd van de helpdesk.


Activiteit 2: Het beantwoorden van klantentickets die zijn binnengekomen. Onze klanten kunnen steeds terecht bij de helpdesk voor vragen dat ze hebben over hun computer, softwarepakket, telefonie, enz. Jani kijkt naar de nieuwe tickets alsook de openstaande tickets die hem zijn toegewezen waar hij een update over kan geven en beantwoord tussendoor telefonische oproepen van klanten om hen direct te woord te staan.


5 minuutjes pauzeren in de frisse buitenlucht doet Jani goed. Hoewel 5 minuten kort lijken geven ze hem een energie boost die hij afwerkt met een tweede kopje koffie van de dag. Tijd om verder te werken:

Activiteit 3: Het voorbereiden van een computer voor een klant. De CloudCom klanten kunnen hardware bij ons bestellen. Wij bereiden die dan voor en plannen een moment in om het bij de klant te leveren. Dit maakt deel uit van onze Worry Free ondersteuning.


Jani start aan de voorbereiding van een laptop. Hij geeft de laptop een nummer wat nodig is voor de vlotte en snelle ondersteuning en start als volgt aan de configuratie van de computer volgens de wensen van de klant.

Activiteit 4: De voormiddag sluit Jani af door klanten te woord te staan bij al hun vragen. Dit doet hij samen met zijn collega’s van de helpdesk wat betekent dat je vraag terechtkomt op de gehele helpdesk en niet bij één persoon. Zo komen we steeds tot de beste oplossing.


Bij ons is het de gewoonte dat iedereen deel uitmaakt van de helpdesk. Dit van de marketing afdeling tot en met de directie. Op drukke dagen is multitasking en stressbestendig zijn een must, wat geen probleem is voor Jani want dit zijn zijn natuurlijke talenten.

Activiteit 5: Lunchpauze

Een hapje eten en een spelletje pool zorgen voor de ideale middagontspanning. Jani gaat er voor en speelt om te winnen! Er heeft hier duidelijk eentje al eerder gespeeld. Jani zijn batterijen zijn terug helemaal opgeladen voor de namiddag.


Activiteit 6: Op verplaatsing

Op het namiddagprogramma staat een verplaatsing voor Jani gepland. Vandaag gaat hij enkele nieuwe schermen en twee computers plaatsen bij een klant in Brugge. Vóór hij de sleutels van de super herkenbare CloudCom Caddy neemt loopt hij nog even de checklist af van het materiaal dat meegaat met hem. Internetkabels, kabels voor de schermen, toetsenborden en muizen zijn enkele zaken op zijn lijst.

Alles is klaar, tijd om te vertrekken! Met een zwaai is Jani weg. Ter plaatse voert hij de afgesproken werken uit en kijkt hij alles na om zeker te zijn dat het werkt. Wanneer dit afgerond is gaat hij bij alle medewerkers eens langs om te vragen of alles functioneert zoals het moet. Hier en daar wordt nog een kleine aanpassing gedaan. Het zijn die kleine zaken die het doen. Terug naar het kantoor nu!


Eens aangekomen geeft Jani een debriefing over hoe de verplaatsing verlopen is en eventuele aandachtspuntjes aan het hoofd van de helpdesk.


Ondertussen is het 17u – tijd om de dag af te ronden en om naar huis te gaan waar Jani en zijn energieke persoonlijkheid ongetwijfeld nog een hele hoop activiteiten gepland heeft. Tot morgen!

CONTACTEER ADMINISTRATIE
CONTACTEER
SUPPORT
Sitemap
Yubico-Logo-Small.png
YubiKey-5-NFC.png

OFFICIEEL YUBICO RESELLER

Bedrijf

 ©  CloudCom BV         |          Zuidleiestraat 12 - 0b   9880 Aalter          |          BE0883620708    

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
  • LinkedIn Social Icon